Subskrybuj artykuły w tej kategorii

Tekst jest fragmentem książki "Skuteczny coaching. Jak zostać najlepszym trenerem osobistym i zmieniać życie innych na lepsze"

Pusty kalendarz — część II  -   coaching , trener , kalendarz , rozwój

Nawet jeśli to, co robimy, nie ma wielkiego znaczenia,
ważne jest, byśmy to robili.
— Mahatma Ghandi

czytaj dalej »

REKLAMA


— Witaj, drogi coachu! Z radością cię informuję, że od naszej ostatniej rozmowy, gdy tylko pomyślę o
moim  kalendarzu, widzę wyraźnie  trzy  duże  zakreślenia  i  kolorowe  dodatki,  dokładnie  tak,  jak  to
widziałam  podczas wizualizacji,  którą  ze mną  zrobiłaś! To  niesamowite!  Pusty  kalendarz  zniknął,
mam nadzieję, że już na dobre… A i telefony się rozdzwoniły! Wiem, iż to niewiarygodne, ale tak się
w  istocie  dzieje,  a  ja,  nawet  jeśli  jeszcze  nie  do  końca  wierzę  w  efekty  działania  tych  wszystkich
„sztuczek” z wyobraźnią, uczciwie przyznaję, że coraz bardziej się do nich przekonuję!
— Cieszę się ogromnie! O czym dzisiaj porozmawiamy?
— Może o  tym, co  jeszcze mogłabym zrobić, aby zapełnić kalendarz upragnionymi szkoleniami  i
coachingiem?— Nie  ma  sprawy,  twoje  życzenie  jest  dla  mnie  rozkazem!  Pamiętam,  jak  mówiłaś,  że  chcesz
szkolić i coachować przez maksymalnie 3 dni w tygodniu, czy tak?  
— Tak byłoby idealnie…
— OK. Ile nam to daje w sumie dni szkoleniowo-coachingowych w miesiącu?
— Powiedzmy, że 3×4, czyli 12.
— OK, czyli twoim celem jest 12 dni szkoleniowo-coachingowych w miesiącu, czy tak?
— Tak, choć jestem otwarta na modyfikacje ze względu na sezonowość w biznesie szkoleniowym.
Niestety, bywają miesiące, gdy na rynku jest istna posucha.
— Rozumiem.  Ale  możemy  założyć,  że  twoja  upragniona  średnia  liczba  dni  szkoleniowo-
coachingowych w miesiącu to 12, czy tak?
— Dokładnie.
— No to mamy konkret. To dużo czy mało, jak sądzisz?
— Hm,  wydaje  się  pestką  w  porównaniu  z  tym,  ile  przeciętnie  pracują  „etatowcy”!  Tak,  takie
porównanie mi pomaga, uspokaja mnie i bardzo motywuje do działania!
— Świetnie,  co  wobec  tego  mogłabyś  zrobić  właśnie  teraz,  żeby  wypełnić  szkoleniami  i
coachingiem 12 dni w swoim kalendarzu?  
— Hm,  mogłabym  napisać  lub  zadzwonić  do  handlowców  z  firmy  szkoleniowej,  z  którą


współpracuję, przypomnieć im się i porozmawiać.— Doskonały pomysł! Czy coś jeszcze przychodzi ci do głowy?
— Przecież mogłabym pojechać do tej firmy, by spotkać się osobiście i pogadać.
— Świetnie ci idzie! Co jeszcze?
— Mogłabym zadzwonić do któregoś z klientów.
— Bardzo dobrze, na przykład do którego?
— Do Macieja, Anity, Martyny…
— O, brawo! Widzę, że pomysły sypią ci się, jak z rękawa! Czy masz może jeszcze jakiś?
— Hm, mogłabym też rozejrzeć się za nowymi klientami i firmami szkoleniowymi. 
— No pewnie! Jak konkretnie mogłabyś się za nimi rozejrzeć?— Mogłabym  pójść  na  jakieś  spotkanie  networkingowe.  Kiedyś  częściej  chodziłam,  ostatnio
jakoś przestałam…
— Dla mnie bomba! Na jakie spotkanie mogłabyś pójść?  
— Może na „Wieczór z marketingiem”.
— Doskonale, kiedy odbędzie się najbliższy?
— Są zawsze w pierwszy czwartek miesiąca.
— No  to mamy  kolejny  konkret —  trafiony,  zatopiony!  Podsumujmy:  udało  nam  się  jak  dotąd
ustalić  następujące  działania,  które  możesz  podjąć,  aby  wypełnić  12  dni  swojego  kalendarza
szkoleniami i coachingiem:
1.  Napisać lub zadzwonić do handlowców z firmy szkoleniowej.
2.  Pojechać do tej firmy, spotkać się osobiście i pogadać.
3.  Zadzwonić do klientów — Macieja, Anity, Martyny.
4.  Rozejrzeć się za nowymi klientami i firmami szkoleniowymi, pójść na najbliższy
„Wieczór z marketingiem”.  Czy coś jeszcze przychodzi ci w tej chwili do głowy?
— Niech się chwilę zastanowię… Nie, wydaje mi się, że to wystarczy.
— OK, od czego zaczniesz?
— Napiszę do kilku kolegów e-mail.
— Kiedy się tym zajmiesz?
— Najlepiej zaraz po naszej rozmowie!
— Świetnie! Co zrobisz później?
— Do  firmy pojadę,  jak chłopaki mi odpowiedzą  i ustalimy dogodny termin. Tymczasem mogę
adzwonić do moich byłych klientów, np. jutro do południa.
— Doskonale! Pierwszy czwartek tego miesiąca już mamy za sobą. Kiedy wypada kolejny?
— 7 kwietnia, już zapisuję w kalendarzu.
— Brawo,  świetnie  się  spisałaś! Trzymam kciuki za  twoje e-maile dzisiaj  i  rozmowy  z klientami
utro do południa! Powodzenia!


WSKAZÓWKI COACHA:
Podczas  tej  sesji  została  zastosowana, najważniejsza w mojej praktyce,  technika od ogółu do szczegółu, polegająca  na  sukcesywnym  doprecyzowywaniu  informacji,  tak  aby  ustalić  z klientem  jak  najbardziej  właściwy  dla  niego  cel  sesji,  a  następnie  osiągnąć  ten  cel  w  jak najefektywniejszy sposób, znajdując najlepsze możliwe, czyli optymalne dla niego rozwiązania, które go naprawdę motywują i są dla niego w pełni realne do wprowadzenia w życie.  W skutecznym coachingu liczy się bowiem najbardziej
KONKRET! KONKRET! I jeszcze raz KONKRET!


Tekst jest fragmentem książki

Skuteczny coaching. Jak zostać najlepszym trenerem osobistym i zmieniać życie innych na lepsze - Katarzyna Helena Kowalska

Skuteczny coaching. Jak zostać najlepszym trenerem osobistym i zmieniać życie innych na lepsze

Katarzyna Helena Kowalska

Onepress.pl Helion SA

więcej o książce »

 
4.4
(5 głosów)
 
 
Informuj mnie o nowych artykułach
 
 
Podziel się:
 

coaching  trener  kalendarz  rozwój

Spodobał Ci się ten artykuł? Zobacz również...
A co, jeśli nie diabeł tkwi w szczegółach?  -   akademia trenerów , kultura organizacyjna , trener , wizerunek menedżera
A co, jeśli nie diabeł tkwi w szczegółach?
Mariola Bardziejewska | Integra Consulting Poland sp. z o.o. sp. k.
 
 
Zanim uszyjesz płaszcz motywacji - czyli o pierwszej złotej zasadzie motywacji -   budowanie zaangażowania , motywacja do pracy , rozwój osobisty , statysfakcja z pracy
Zanim uszyjesz płaszcz motywacji - czyli o pierwszej złotej zasadzie motywacji
Agnieszka Kubicka | Europejska Grupa Doradcza Sp z o.o.
 
Kryzys motywacji w czasie kryzysu... -   employer branding , motywacja pracownika , rozwój kompetencji , skuteczność i efektywność
Kryzys motywacji w czasie kryzysu...
Maciej Iwankiewicz | MacIvan
 
 
 
 
Dodaj komentarz do: Pusty kalendarz — część II
*Treść:

 Autor: *Ile to jest 4 dodać 6?

   

Redakcja nf.pl nie odpowiada za treść pozostawionych komentarzy

Katarzyna Helena Kowalska
Profil osobyZnajomiZaprośKontakt

Centrum Efektywności PEŁNIA, www.pelnia.com

Coach + Trener + Konsultant

Jestem aktywna zawodowo od 17 lat. Przez 8 lat pracowałam w Rettig Heating Sp. z o.o., przechodząc przez...

 
Centrum Efektywności PEŁNIA
Profil firmyOfertaWiedzaEksperci

Coaching, Szkolenia, Konsultacje w zakresie Zarządzania i Rozwoju Kompetencji
Interpersonalnych.

Zapraszam na zajęcia indywidualne i grupowe, w tym sesje coachingu i telecoachingu,...

+opis działalności

Kontakt Kontakt